Gül! Yabaniyim Ben

>> 5 Kasım 2014 Çarşamba

Selamünaleyküm,

Böylesine ayrı düşeli kaç ay? Siktir et. Ay, döngülü zamanda farkına varabildiğim bir ölçüt mü? Hayır. Böylesine ayrı düşeli kaç gün? 24 saatlik döngüde ortalama bir kereye mi denksin? Hayır. Böylesine ayrı düşeli kaç dakika? Tamam, eyvallah. Saniyeye inecek romantikliğimiz yok, olmadı. Olabilirdi o da, olmayışı benim hatamdır. Dakikalar bizim birimimizdir. Belki parmak uçları da aşık olurdu da hani Din Bilgisi hocalarımızın anlattığı gibi ağlarının genişlikleri fazlaydı, bilemezsin. Ben de bilemem.

Hani diyor ya Urfalı; ağam olasan, paşam olasan, yetim kalasan, benim olasan diye... Ne garip ulan. Anam olasan, bacım olasan, sevim kalasan, gülüm olasan? Anlayamazlar, o köpürmem vs...

2012'de daha güzeldi güzelim. Belki de 2012'de kıyamet koptu. Belki de altına don giymeyi bilemeyen matematik dehası Mayalılar sırf bana çalıştı, sırf bana uğraştı. Ayrı düşen kalktığında aynı düşen midir canım? Bir sen bilirsin bu canımı nasıl vurguyla söylediğimi. İşte bu canım da öyle bir canım. Canım yani. Ne güzelsindir kim bilir? Bilenler bilir de ben sormam. Derim ki "oh nice dakikalar geçti artık yazarım". İnternet delileri gibi. Mahir gibi, Sümer gibi. Burcunun haftalık yorumlarını okuyorum insanlara sormak yerine, ne güzel şeyler geliyor başına son zamanlarda. Ne güzelsindir kim bilir?

Ah canım, bu da o canımlardan, sen başka mutlu ben başka mutlu nasıl canım yanıyor. Ama mevzu bu değil.

Hatipoğlu'nu kapattılar biliyor musun? Sikindirik bir isimle başkasına devrettiler. Evimizin (şaşırma, hislerimi bilinçlendirirken mantığıma uyduramadığımdan benim evimdi burası, yoksa dedemin donuna girdiği güvercinden, yatağımızın üstüne pervasızca osuran Lütfi'ye kadar biliyor Dünya evimizi) yegane indirim kartı da öksüz kaldı. Nur Bakkal hala Milli Gazete veriyor bana bedava ama O da bendeki nursuzluğun farkında. Ama yalanım yok, mutlu musun desen derim ki Allah şahidimdir, mutluyum.

Girdim eskinin Hatipoğlu'na bugün, dedim ki ulan yoğurt da olsa, ayran da olsa bir şey alıp çıkacağım. Hatipoğlu'na da ağlayacak değilim neticede. Paranın amına koydu, sülalesine apartman dikti adam; tasası bana mı düştü? Yalanım yok, ekmek aldım, cips aldım, ayran aldım. Sonra sigarayı da almak için kasada kuyruğa girdim. Baktım sigaralar yok. Ah canım, nasıl pembedir şimdi senin ciğerlerin. Nefes aldığın ciğerlerin. Bir yavru dişi kediyi orospuluğa sürükleyen otlu nefesleri üfleyen ciğerlerin. Bir Cezayir'linin kemanında ciğerlerime işleyip de tüm kimyasal imkansızlıklara rağmen beni hayatta tutan karbondioksitleri üfleyen ciğerlerin. Şarkıları mahrecinden dışarı üfleyen ciğerlerin. Vay arkadaş, değil mi ya? Neyse, baktım sigaralar yok. Sordum, satmıyoruz dediler. Ekmeği, cipsi, ayranı bıraktım; tek kelime etmeden çıktım. Nur Bakkal'a gittim. Neyin var Niyazi dedi, çocuğum ölmüş diyemedim. İş dedim Nur Bakkal, çok zor. Yoruyor dedim beni.

Hatipoğlu'nu da kapattılar güzelim. Hatipoğlu bile batmış, ben bir türlü batamadım işte.

Ha sorsan, desen ki mutlu musun? Vallahi, şart olsun ki mutluyum. Mutluyum da işte... N'olacak bu vatanın hali?

Bir de bana zeki diyorlar. Siktirsinler.

Güldün mü? Ne güzelsindir kim bilir...



Burada Qoca Balıq nağılını bitirdi, üzünü on iki min nəvə və nəticəsinə tutub dedi: “Daha yatmaq vaxtıdır, balalarım, gedin yatın! “

Nəvə - nəticələri ondan soruşdular: “Nənəcan, axı sən Balaca Qara Balığın başına sonra nələr gəldiyinı demədin? “

Qoca Balıq dedi:  “O da sabahkı gecəyə qalsın, balalarım. Artıq yatmaq vaxtıdır. Gecəniz xeyrə qalsın!” 

On bir min doqquz yüz doxsan doqquz bala Balıq bir ağızdan “Gecəniz xeyrə qalsın!” dedi və yatmağa getdi. Nənəni də yuxu apardı.

Balaca Qızıl Balıq isə nə qədər çalışdısa yata bilmədi.

Sübhədək dərya barədə fikirləşdi…

0 yorum:

İş & Güç

İş & Güç
Huysuz, tatsız, tutsuz kadın...

Not Anymore

...
Well, he went down down down;

And the Devil said; "where you been?"
He went down down down,
He screamin' down around the bend.
Down down down,
This boy went solid down;

He was always cheatin'
And he always told lies,
He was always cheatin'
And he always told lies...