Çok Seneler Geçti

>> 18 Mayıs 2010 Salı

Kadehin birinde, en demlisinden bir gece eskirken kalktım; camdan baktım. Yıldız mı ulan bunlar? Bu mu yıldız? Döndüm kadehe baktım, bu mu gece?

Taa gayrimüslimler hicreti tarihinde bir kum mudur nedir bir şey geldi avucuma. Bir parlak gece geldi; ağzım yüzüm kurumuş... Yıldızlar geldi, falan geldi, fıstık geldi… İskele gibi olmuş saçlarım, dibi terlemiş.

Beş parmaklı aynama baktım. Tokat yemiş gibi oldum da yüzüm kızardı. Kadehteki geceden mi, utancımdan mı, kitaplık camına asılı kadim sevgilinin resminden mi anlamadım… Ama bir şekilde sevdiğinden böyle insan… Utançtır o utanç… Ama o utancı seviyor işte. Ne o öyle yaşamak, günahsız gibi…

Bir kadehte demlisinden bir gece eskirken, suratıma baktım. Jilet kesmiş boynumu, kadeh çatlağı gibiymişim. Surat mı lan bu? Bu mu yani meçhul fiillerin faili? Yuh dedim yazıklar olsun, ayı! Döndüm kadehe baktım, ulan delireceğim bu nasıl gece? Gece görmesek anlayacağız. Yakamozun olmadığı yerde, yıldıza “vay be” derlermiş. Hem siz hiç yakamoz şehadetinde öpüştünüz mü?

Hop demeye kalmadan terlik gidiverdi, ayaklar kaldı mı sana çırılçıplak. Allah’ın emri artık bana yaşamak. Ulan dedim bir kaşıntı var böğrümde, kalbimmiş. Oğlum dedim yürek, bozma manzaramı şimdi. Çırılçıplak ayak var diyorum, delirmişsin sen… Delirmişti resmen; mazotu da yerinde pezevengin, iyi mi? Allegretto atıyor, ibneye bak!

Camdan baktım, ulan bu yıldızlar onlarsa canım çıksın. Sonra aldım kadehi elime, yer misin yemez misin… “Eskisene ulan itoğlu” dedim içindekine. Eski de bit bir an önce…

Ne biçim surat ulan bu? Günahsız gibi… Tövbe estağfirullah, gece gece…

0 yorum:

İş & Güç

İş & Güç
Huysuz, tatsız, tutsuz kadın...

Not Anymore

...
Well, he went down down down;

And the Devil said; "where you been?"
He went down down down,
He screamin' down around the bend.
Down down down,
This boy went solid down;

He was always cheatin'
And he always told lies,
He was always cheatin'
And he always told lies...