Mukaddime

>> 26 Temmuz 2009 Pazar

Oof hayy hak!

Gönül verdik perdeye dost, başlayan bir gazeldir
Hüner değilse de dünyaya gelmek ne güzeldir

Ölümlüymüş dünya, neler gelmiş neler geçmiş
Hüner, geçmişi gününde görüp güldürmededir

Gülen pek az ağlayan ne çok Tanrı'yı saymazsak
Hüner oynayan kim, oynatan kim bilmededir

Tanrı gölgesini eksik eylemesin duamız
Hüner, gölgede solmadan açmayı bilmededir

1 Temmuz'da başlamayı düşündüğüm bloğa yaklaşık 1 aylık bir gecikmeyle ancak şimdi başlayabiliyorum. Yaklaşık 10 gün süren bir taşınma süreci ve sınav sonrası oluşan boşluk hissiyle dolu zamanı tüketerek bu güne gelebildim.

Eski bloğuma bu sefer herhangi bir afilli kapanış yazısı yazmadım. Blogspot'un kullanımı biraz daha hoşuma gitmeye başladı sadece.

Bloğun adresinin biraz artistik olduğunun farkındayım. Yıllar önce, ben henüz yüzümde gezinmeye başlayan köse sakalımın hayalini kuran bir liseli gençken bir hikaye yazmıştım Pamuk Prenses ve Keloğlan'la ilgili, çünkü o zamanlar güzel prim yapabileceğini düşünmüştüm. "Kırkbirinci harami, renk körü kötü kurt, skinhead Rapunzel, insomniyak güzel, ÖSS'ye giren Rumpelstiltskin" falan bunlar hep sanki bir yerlerden bir seks tetikleyebilecek isimlermiş gibi geliyor nedense. Ama amacım bu değildi, "harami" benim kendime yakıştırdığım ve divan şairi olsam mahlas olarak seçeceğim bir kelimeydi ve 40 haramiyi Ali Baba küplerde kızgın yağlarla öldürmüştü...

Haddim olmayarak Karagöz'ün başlangıçlarında okunan gazellerden birini koydum girizgah olarak... Fakat yanlış anlaşılmasın Wikipedia dervişliğim, paf-küf filozofluğum, sığ gözüken derinliğim mevcut değildir. Sadece şu sıralar bundan daha güzel bir prolog aklıma gelmiyor.

Sözün özü; muhtemelen bu blogda çokça sürç-i lisan edeceğim. Şimdiden affola...

2 yorum:

Darius 27 Temmuz 2009 15:27  

down by law aynı zamanda film adıydı galiba.

Batuhan Yıldız 29 Temmuz 2009 13:43  

Öyleydi, güzel bir filmdir.

İş & Güç

İş & Güç
Huysuz, tatsız, tutsuz kadın...

Not Anymore

...
Well, he went down down down;

And the Devil said; "where you been?"
He went down down down,
He screamin' down around the bend.
Down down down,
This boy went solid down;

He was always cheatin'
And he always told lies,
He was always cheatin'
And he always told lies...